Tomislav Tomašević, izuzetno transparentni gradonačelnik Zagreba, priječi nam prisustvovanje konferencijama za medije jer ne želi da postavljamo problematična pitanja! Njemu ne smeta što provodi cenzuru i tako krši Ustav RH! Pametnom dosta!
OGLAS - Sadržaj se nastavlja ispod oglasa!

Ovih dana vodeći mediji prezentiraju Tomaševićev projekt "Bajs" slavodobitno kao da je otkrio hladnu fuziju, no nitko od njih ne propitkuje detalje.

Kao i u vrijeme Bandića (op.a. dok je bio u SDP-u i kao takav miljenik medija) sve Tomaševićeve objave prenose se u vodećim medijima poput kakve PR propagande (op.a. često doslovno prepisano iz gradskog priopćenja) pa tako izostaju podosta bitne informacije u vezi tog projekta.

Kako bilo, dok vodeći mediji "trijumfalno sviraju fanfare" mi ćemo ponuditi jednu alternativnu perspektivu cijele priče, koja je daleko od bajkovite. 

Za početak: 2 tisuće "bajseva" Tomašević je platio gotovo 12 milijuna eura (9.3 milijuna + PDV), što znači da je svaki "bajs" koštao gotovo 6.000 eura!

Detaljno obrazložen projekt...ali i cijene

Zagreb / pogledajte video

Gradonačelnik Tomašević je na svojoj konferenciji za mediji izjavio: "Krećemo sa 40 stanica (...) u ovoj prvoj fazi smo fokusirani na širi centar grada (...) a do kraja listopada ćemo imati puni kapacitet onoga što smo obećali." No na službenim stranicama Grada su u svibnju (prije izbora) napisali "Građanima će do kraja ljeta biti na raspolaganju prvih 2.000 bicikala, postavljenih na najmanje 180 stanica diljem grada." Ljeto kontekstualno kolokv. završava početkom školske godine, ali i da cjepidlačimo kalendarski završava 23.9., dok je "do kraja listopada" već jesen!

Dakle (predizborna) laž!

U toj laži je izjavljeno i da će biti do kraja ljeta na raspolaganju 2.000 bicikala da bi zapravo zasad bila raspoloživa brojka od svega 500 na 40 lokacija, dok bi ostatak bicikala bio raspoloživ do kraja listopada na svih 180 lokacija (op.a. živi bili pa vidjeli).

Vanjska poveznica:Grad Zagreb predstavio "Bajs", novi sustav javnih bicikala

Vanjska poveznica:rad Zagreb pokrenuo sustav javnih bicikala Bajs

Dodatno je izjavio kako po ugovoru postoji mogućnost povećanja kapaciteta na 3.000 bicikala, po njegovim riječima "ako bude potrebno" što pretpostavlja da će se vršiti kakva statistika "potražnje" (op.a. o tome dodatno nešto kasnije u tekstu).

Izjavio je kako je motiv ovog projekta bio da "što više ljudi koristi bicikle, a posebice oni koji koriste javni prijevoz jer će se ti bicikli u dobrom dijelu slučajeva koristiti za onaj prvi kilometar od kuće do javnog prijevoza te za zadnji kilometar od stanice javnog prijevoza do posla i drugog" (op.a. i pretpostavljamo obratno).

zagrebački Bajs, tomislav tomašević, Andro Pavuna
Zagreb / promo fotografija

Ovo ne može biti nesuvislije izrečeno u odnosu na ostvareno jer tko god pogleda kartu lokacija bicikala uvidjet će da su sve "postaje" smještene gotovo u neposrednoj (ili minimalnoj) blizini stanica javnog prijevoza pa se postavlja pitanje kako će korisnik od svog doma uopće doći do tih bicikala da bi se dovezao njima do javnog prijevoza, a da ne pješači do njih zapravo do samog javnog prijevoza pri čemu sve izrečeno od strane gradonačelnika postaje besmisleno?!

Dakle on tvrdi da je projekt zbog toga da se od doma dovezete to primjerice tramvajskog stajališta, ali bicikli uglavnom nisu kod vaših domova, nego su kod stajališta javnog prijevoza!

Vanjska poveznica:Karta "Bajs" postaja

Nitko od vodećih medija nije priupitao gradonačelnika o toj besmislici...a nama aktivno priječi pojavljivanje na konferencijama što smo kazneno prijavili DORH-u.

No hajmo biti maksimalno skloni vjerovanju gradonačelniku (iako je jasno rekao što je htio reći) i zamisliti da je on jednostavno nesposoban bistro izražavati svoje misli (što realno nije grijeh) te da je mislio kako će građani uzeti "Bajs" doma i onda se voziti s njim do stajališta busa ili tramvaja gdje će ga ostaviti i nastaviti svoj put javnim prijevozom.

Gradonačelnik je kristalno jasno pojasnio (a isto je navedeno u cjeniku i pravilima korištenja "Bajsa") kako se u tom slučaju NE primjenjuje povlaštena cijena od 5 eura mjesečno, odnosno 30 eura godišnje, već se primjenjuje cijena od 0.5 eura za pola sata (dakle 1 euro po satu).

Naime, povlaštena cijena od 5/30 eura iskoristiva je samo i jedino ako ćete "Bajs" koristiti maksimalno pola sata pa ga nakon toga minimalno pola sata ostaviti kod postaje. Dakle "Bajs" vam je koristan po toj cijeni isključivo do pola sata po sesiji korištenja između kojih mora biti minimalno pola sata pauze, a kako je sve digitalno za svaku sekundu prekoračenja idu "penali".

Pa kome je to korisno???

zagrebački Bajs
križanje Maksimirske i Donjih Svetica

Ako primjerice s "Bajsom" idem na posao, a nisam u top formi i poštujem propise (op.a. možda gradonačelniku promiče da po Zagrebu ima jako malo biciklističkih staza i da se po Zakonu biciklisti moraju voziti uz automobile kolnikom) nema šanse da od Maksimira dođem do Črnomerca za pola sata!

A ako pak "Bajs" uzmem doma u 17 sati nakon dolaska s posla (i izlaska iz tramvaja) i vratim ga ujutro u 7 prije ulaska u tramvaj platit ću njegovo korištenje 15 eura minus 0.5 eura za prvih pola sata i to samo ako imam pretplatu od 5/30 eura.

Isto tako, ako ga uzmem po izlasku iz tramvaja u 8 sati i koristim ga do posla te ga u 16 sati vratim kad se vraćam s posla to ću platiti dodatnih 8 eura minus 0.5 eura za prvih pola sata i to samo ako imam pretplatu od 5/30 eura.

Vanjska poveznica:Cjenik "Bajs" usluge

Za taj trošak se isplati i TAXI!

Taj "Bajs" će realno koristiti netko tko će se htjeti malo i povremeno provozati, moguće turisti, a moguće i nitko...ili moguće strani radnici...tko će ga znati!

No "običnim" građanima je ova usluga potpuno beskorisna ili barem potpuno neisplativa !!!

DA BI VRATIO ULOŽENO NAJMANJE 300.000 LJUDI MORA KUPITI GODIŠNJU KARTU - TO ĆE SE DOGODITI NIKADA !!!

Nitko od vodećih medija nije priupitao gradonačelnika o toj besmislici...a nama aktivno priječi pojavljivanje na konferencijama što smo kazneno prijavili DORH-u.

Što je sa sigurnošću?!

Za prometovanje biciklima kolničkim trakama uz automobile obavezna je kaciga!

Bicikli se uopće ne smiju voziti nogostupima!

Zagreb ima izuzetno malo biciklističkih staza!

Što će građani kupovati kacige i nosati ih sa sobom u ruci kako bi povremeno "skočili" na "Bajs"?!

Nitko od vodećih medija nije priupitao gradonačelnika o toj besmislici...a nama aktivno priječi pojavljivanje na konferencijama što smo kazneno prijavili DORH-u.

Tvrtka u koju je Tomašević uložio je najobičniji franšizer s padom prihoda

zagrebački Bajs, Tomislav Tomašević, Danijela Dolenec
Zagreb / promo fotografija

Istražili smo malo i tvrtku  Sustav javnih bicikala d.o.o. koja je "licencirani partner Nextbike-a" što zapravo znači da je ta tvrtka franšizer i da zapravo koristi platformu neke druge tvrtke s kojom Grad Zagreb nemam nikakve veze!

Što ako  Sustav javnih bicikala d.o.o. izgubi franšizu iz bilo kojih razloga?

Tvrtka na svojim stranicama ističe na nude svoje usluge na 20+ gradova u Hrvatskoj (nismo pronašli popis lokacija lokacija), ali i 30+ gradova u Sloveniji i BiH.

Ante Gustin, direktor tvrtke, nam je u pisanom odgovoru pojasnio kako "tvrtka osim u Hrvatskoj posluje s više od 20 gradova u regiji (Slovenija, Bosna i Hercegovina te Kosovo) kao licencirani partner Nextbike i izvoznik opreme i usluge za navedene zemlje."

Također nam je pojasnio kako je u 2024. udio zagrebačkog tržišta iznosio 10% u ukupnim prihodima.

Kada se pogledaju poslovni prihodi, koje je tvrtka javno objavila u sklopu svojih godišnjih financijskih izvještaja (što je zakonska obaveza svih gosporadskih subjekata u RH), tvrtka je u 2024. godini prihodovala gotovo milijun eura manje u odnosu na 2023. (op.a. s 2.5 milijuna su pali na ispod 1.7), a EBITDA je pala na skoro 50% što se smatra značajnim padom u poslovanju.

Nepoznato je koliko uopće od tih prihoda otpada na reklamu (tvrtka nudi oglasni prostor na svojim biciklima), a koliko od korištenja samih bicikala pa se ne može sa sigurnošću utvrditi statistička korisnost i/ili potreba za takvom uslugom.

No bitno je naglasiti da je tvrtka ovim poslom s Tomaševićem definitivno profitirala jer njoj je sada tako svejedno hoće ili itko ili nitko koristiti Tomaševićeve "Bajseve"!

Ako se pogledaju cijene objavljenje na službenim stranicama te tvrtke ispada da je cijena za pola sata malo skuplja, nego cijena koja je i sada (ako izuzmemo novu gradsku mjesečnu/godišnju pretplatu, koju smo ranije ocijenili kao beskorisnu)...a u međuvremenu je Tomašević "iskeširao" naših 9.3 milijuna eura +PDV !!!

Povezani članak: Sustav javnih bicikala
Povezani članak: Nextbike Hrvatska
Povezani članak: Cjenik Nextbike-a

Dokument: izvod iz financijskih izvještaja tvrtke Sustav javnih bicikala d.o.o. (Nexbike Hrvatska)

Nitko od vodećih medija nije priupitao gradonačelnika o toj besmislici...a nama aktivno priječi pojavljivanje na konferencijama što smo kazneno prijavili DORH-u.

Mogao je kupiti 4 nova tramvaja ili više novih autobusa – što je gorući problem!

Tomašević je tih (po nama "bačenih u vjetar") 9.3 milijuna eura + PDV mogao uložiti u:
* 4 nova Končar tramvaja...ili
* 20 hibridnih autobusa...ili
* 10 električnih autobusa

Što vi mislite gdje je bilo korisnije usmjeriti vaše novce?!

Nitko od vodećih medija nije priupitao gradonačelnika o toj besmislici...a nama aktivno priječi pojavljivanje na konferencijama što smo kazneno prijavili DORH-u.

Imate informacije o ovoj temi? Uočili ste grešku? Kontaktirajte nas
Podržite nas i podijelite ovaj članak:
Back to Top